Vi liksom förstod varandra!

Igår på perrongen:

En tant går mot mig och hon ser vänlig ut och har ett leende på läpparna.
Hon tycker nog jag också ser vänlig ut,Att jag inte ser ut som en stökig tonåring.
Damen synar mig och säger:

-
Ditt skosnöre har gått upp

Jag lovar er..Hade tanten sett arg ut eller inte haft det varma leendet hade jag bara gått förbi henne eller inte svarat för det är så man gör.
Men jag svarar med ett leende:

-Åh tack men det är ju inte hela världen?

Tanten skrattade till och höll med och jag skrattade till lite jag med när jag kom på hur dumt det lät.
Men jag tror vi kände båda två att vi hade glimten i ögat och att inget i vår lilla konversation var jobbig eller obekväm.
Vi liksom förstod varandra genom att bara le.

Men typiskt gamla tanter att skita i normen:Man ska inte lägga sig i!

Jag gillar människor ")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0