Var det inte lättare förr?

Känns som om mitt självförtroende låg på topp i 5-13 års åldern och sen dalade det rejält.. "/
Vem var man då egentligen?
Varför är man så feg och osäker idag vid 25-års ålder?

När man var liten blev man formad av sina föräldrar och dom lärde dig all etik och moral du behövde och dom bestämde typ över dina frisyrer och klädväl och du var begränsad med val av pojkvän och vänner.
Man tyckte föräldrarna var tjatiga och jobbiga och den största pinan du någonsin råkat ut för..Ja efter tandställningen såklart och acnen.
Är det föräldrarnas fel att vi kvinnor sitter i vuxen ålder med dåligt självförtroende?Är det media?Är det en medfödd "sjukdom"
Sa inte våra föräldrar till oss tillräckligt att vi duger och är söta till oss när vi var små?
Vem ska ta ansvaret för mig här?????

Jag lovar och svär...INGEN finns det att skylla på och den enda som kan ändra min inställning är ju jag själv.
Borde man inte växa och bli starkare med åldern?
Jag blir mest bara räddare för varje dag.

Jag vill vara en blomma som gror!Jag är i ett ekorrhjul av smutskastning av mig själv.

Jag vill ställa mig framför spegeln och le och säga
-Vad vacker och duktig du är Micaela

Men jag är för feg....

Jag SKA bli en stark modig tjej!
Du med!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0